Klik hier voor alle nodige informatie
Contact
Sint-Lazaruslaan 4-10/3 - 1210 Brussel
Bezoek enkel mogelijk op afspraak
Voordat u ons contacteert, kunt u misschien het antwoord op uw vraag al terugvinden in onderstaande lijst met meest gestelde vragen.
Klik hier voor alle nodige informatie
Wilt u de status van uw aanvraag kennen? Dan heeft u twee mogelijkheden:
De bewijsstukken die wij nodig hebben, staan vermeld op de pagina 'mijn aanvraag volgen'. Klik hiervoor rechts bovenaan de startpagina van onze website (www.cetelem.be). U kunt ons ook bellen op het nummer 02/508.02.01. Dat kan van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u.
Zodra uw contract is gevalideerd, wordt het geld binnen twee tot drie dagen op uw rekening gestort. Voor andere inlichtingen kunt u ons telefonisch bereiken op het nummer 02/508.02.01 van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u.
Om zeker te zijn dat wij uw aanvraag goed hebben ontvangen, kunt u een kijkje nemen op de pagina 'mijn aanvraag volgen '. Klik hiervoor rechts bovenaan de startpagina van onze website (www.cetelem.be). U kunt ons ook bellen op het nummer 02/508.02.01. Dat kan van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u.
Wilt u zeker zijn dat wij uw aanvraag goed hebben ontvangen, kijk dan op de pagina 'mijn aanvraag volgen'. Klik hiervoor rechts bovenaan de startpagina van onze website (www.cetelem.be). U kunt ons ook bellen op het nummer 02/508.02.01 van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u.
Heeft u een klacht? Gelieve een e-mail te sturen naar complaints@cetelem.be. Onze teams behandelen uw klacht zo snel mogelijk.
CETELEM, Sint-Lazaruslaan 4-10/3, 1210 Brussel.
U kunt ons telefonisch bereiken op het nummer 02/508.02.01 van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u.
U kunt ons ook per e-mail bereiken op het adres direct@cetelem.be
Volgens de Belgische wet is de vervaldag van uw lening vast. Hij is bepaald op basis van de datum waarop u het geld heeft ontvangen. De vervaldag kan dus jammer genoeg niet worden gewijzigd. Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u contact opnemen met onze klantendienst op het nummer 078/15.00.90. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 17u. U kunt ons ook via e-mail bereiken via customer@cetelem.be
Dit type brief versturen wij wanneer wij geen enkele betaling op uw rekening registreren binnen een termijn van meer dan 15 dagen na de vervaldag. Wij raden u aan om de betaling zo snel mogelijk uit te voeren, behalve indien u dat inmiddels al heeft gedaan. Voor meer details kunt u altijd contact opnemen met onze klantendienst: telefonisch op 078/15.00.90 van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 17u, en via e-mail naar customer@cetelem.be
U kunt zelf uw adres aanpassen in uw persoonlijke webruimte op onze site www.cetelem.be. U kunt ons ook bellen op het nummer 078/15.00.90. Dat kan van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u.
Bij het contract dat wij u hebben gestuurd is een exemplaar van deze aflossingstabel gevoegd. Wilt u daar een kopie van ontvangen, dan kunt u die aanvragen via e-mail. Stuur uw aanvraag naar customer@cetelem.be
U kunt een afsluitingsattest aanvragen via e-mail. Stuur uw aanvraag naar customer@cetelem.be
U kunt een fiscaal attest aanvragen via e-mail. Stuur uw aanvraag naar customer@cetelem.be
Bij de ondertekening van uw contract heeft u een exemplaar ontvangen, dat voor u bestemd is. Wilt u daar nog een kopie van ontvangen, dan kunt u die aanvragen per e-mail. Stuur uw aanvraag naar customer@cetelem.be
Voor de terugbetaling van uw lening maken we gebruik van de domiciliëring. Samen met uw kredietcontract zal u het domiciliëringsmandaat ontvangen dat u ons ondertekend dient terug te bezorgen. Met dit mandaat geeft u de toestemming om een maandelijkse automatische betaling te verrichten naar Cetelem. Uw maandaflossing zal dan automatisch van uw rekening gedebiteerd worden op het juiste moment. U hoeft er dus zelf niet meer aan te denken. Wenst u meer informatie over de domiciliëring bij Cetelem? Neem dan contact op met onze klantendienst op het nummer 078/15.00.90. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 17u.
Zodra wij deze betaling ontvangen, zullen wij ze terugstorten op uw bankrekening (behalve in Luxemburg). Wij raden u ook aan om uw permanente betaalopdracht zo snel mogelijk te annuleren.
Wij kunnen voor u een afrekening opstellen, die 10 dagen geldig is. Om deze afrekening te ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantendienst: telefonisch op 078/15.00.90 van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 17u, en via e-mail naar customer@cetelem.be
Neem in dat geval contact op met onze klantendienst op het nummer 078/15.00.90. Dat kan van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u.
Bij verlies of diefstal van uw Cetelem Maestro® kaart moet u deze zo snel mogelijk laten blokkeren. Dat kan telefonisch bij Card Stop op het nummer 070/344.344 (24u/24 en 7d/7 bereikbaar).
Met uw Cetelem Maestro® kaart kunt u geld opnemen aan alle geldautomaten in België en het buitenland via het Maestro®-net (€ 5 per transactie en binnen de limiet van de aan uw Cetelem Maestro® kaart gekoppelde beschikbare reserve).
Dankzij het Maestro®-net kunt u uw Cetelem Maestro® kaart bijna overal in Europa en in België gebruiken. U kunt er in tal van winkels aankopen mee betalen, u kunt er geld mee afhalen aan geldautomaten, u kunt ermee tanken...
De jaarlijkse bijdrage voor uw Cetelem Maestro® kaart bedraagt 5€. Deze bijdrage wordt op het einde van het jaar (12de maand) gefactureerd. We rekenen eveneens € 5 aan voor iedere keer dat u geld afhaalt aan een geldautomaat.
Wij sturen uw kaart en uw geheime code per post naar uw thuisadres. Dit gebeurt via twee afzonderlijke zendingen.
Via onze website krijgt u ogenblikkelijk een principieel antwoord. Daarna wordt het contract naar uw thuisadres gestuurd. Zodra wij van u het volledig ingevulde en ondertekende contract ontvangen, samen met de gevraagde bewijsstukken, wordt uw aanvraag geanalyseerd. Uiterlijk twee werkdagen later ontvangt u een definitief antwoord.
Klik op “mijn persoonlijke webruimte” rechts bovenaan het scherm. Tik uw dossiernummer in. Dat vindt u op uw contract of op uw kaart. Het bestaat uit 12 cijfers en begint met 004-xxxxxxx-xx.
Is het uw eerste bezoek ? Klik op “Eerste bezoek” en volg de 3 inschrijvingsstappen die u duidelijk beschreven op het scherm ziet. Kies een paswoord en u ontvangt uw login onmiddellijk per e-mail.
Uw inschrijving is reeds voltooid ? Geef dan uw login en paswoord in. Indien u deze vergeten bent, klik dan op “ paswoord vergeten” en vernieuw uw gegevens.
In uw persoonlijke webruimte, klik op "Beheer van mijn kaart/code" en volg de 3 inschrijvingsstappen die u duidelijk beschreven ziet om een nieuwe code te vragen.
Klik hier om de geïllustreerde pdf te bekijken.
Deze polis treedt in werking op de datum die is vermeld op het aansluitingscertificaat op voorwaarde dat de eerste premie werd betaald.
U kunt elke klacht naar keuze richten aan:
De verzekering wordt elke maand stilzwijgend verlengd en eindigt bij de afloop van het krediet.
U kunt contact opnemen met de klantendienst:
De verzekering "Cetelem Protection" beschermt u tijdens de gehele looptijd van uw krediet. "Cetelem Protection" waarborgt de terugbetaling van uw lening in geval van overlijden, arbeidsongeschiktheid en invaliditeit.
We keren de vergoeding in één keer uit.
We keren de vergoeding maandelijks uit.
De eerste betaling vindt plaats na de eerste volledige maand van arbeidsongeschiktheid (en na de carentieperiode).
U moet het schadegeval binnen dertig dagen aangeven. U kunt contact opnemen met Cetelem, per brief (CETELEM, Sint-Lazaruslaan 4-10/3, 1210 Brussel) of telefonisch op het nummer 02/508.02.05. Zij sturen u een invulformulier en de lijst van de te bezorgen bewijsstukken.
*als u niet aan deze voorwaarden voldoet, moet er een medische vragenlijst worden ingevuld en ter goedkeuring worden voorgelegd.
Zoals in elke verzekeringsovereenkomst zijn sommige gevallen niet gedekt. Meer informatie hierover vindt u in de algemene voorwaarden (artikel 12 - Uitsluitingen).
De prijs van de verzekering "Cetelem Protection" bedraagt 4,4% van de maandaflossing van uw krediet. Deze premie moet maandelijks worden betaald.
Als de maandaflossing van uw krediet bijvoorbeeld 250€ bedraagt, kost de verzekering Cetelem Protection u 11€/ maand (€ 250 x 4,4%).
Dat is de periode waarin er geen vergoeding wordt uitgekeerd bij een schadegeval.
Deze periode vangt aan op het ogenblik waarop het schadegeval optreedt en ze duurt:
Bv.: u bent arbeidsongeschikt verklaard vanaf 15 maart voor een periode van zes maanden; de maandaflossing van uw krediet moet op de 20e van elke maand worden betaald. Na aanvaarding van uw dossier begint de vergoeding te lopen vanaf 15 mei. De verzekeraar betaalt vanaf die datum uw maandaflossingen. De maandaflossingen van maart en april blijven dus te uwen laste.
De verzekeringspremie is maandelijks verschuldigd op hetzelfde ogenblik als de maandaflossing van uw krediet.
In geval van overlijden betalen wij het resterende bedrag van uw krediet.
Als u op het ogenblik van het overlijden niet kon genieten van de dekking "Werkloosheid" (bijvoorbeeld, u was ouder dan 65 jaar of u was gepensioneerd), dan betalen wij dezelfde vergoeding een tweede keer aan uw familie.
Als u niet kunt werken als gevolg van een ziekte of ongeval, betalen wij in uw plaats de maandaflossingen van uw krediet tijdens uw arbeidsongeschiktheid, na het verstrijken van de carentieperiode.
In geval van invaliditeit betalen wij het resterende bedrag van uw krediet, eventueel verminderd met de reeds betaalde vergoedingen voor uw arbeidsongeschiktheid.
Nee.
Ja, u kunt genieten van de waarborg "invaliditeit". U kunt echter niet genieten van de dekking "arbeidsongeschiktheid", aangezien u geen beroepsactiviteit meer uitoefent.
Bij de aanvang van de overeenkomst (binnen 30 dagen na de afsluiting van de overeenkomst): per brief.
De annulatie gaat onmiddellijk in.
Na dertig dagen: op elk moment, per brief.
De annulatie gaat in op het einde van de maand die volgt op de datum waarop u verklaart van de verzekering te willen afzien. De reeds betaalde premies worden niet terugbetaald.
Voor de waarborg "arbeidsongeschiktheid": onze tussenkomst wordt voortgezet zolang u arbeidsongeschikt bent, uiterlijk tot het einde van de looptijd van uw krediet.
U kunt contact opnemen met de klantendienst:
Ja, alleen in geval van "overlijden" of "invaliditeit". We komen dus niet tussen voor deze verhoogde laatste maandaflossing als u wordt ontslagen of arbeidsongeschikt bent als gevolg van ziekte of een ongeval.
U kunt contact opnemen met de klantendienst:
U dient enkel contact op te nemen met Cetelem per brief (CETELEM, Sint-Lazaruslaan 4-10/3, 1210 Brussel) of telefonisch op het nummer 02/508.02.05. Zij zullen u zeggen welke bewijsstukken u dient te bezorgen.
De looptijd van de overeenkomst bedraagt één jaar en daarna wordt ze jaarlijks stilzwijgend verlengd.
Dit is een facultatieve verzekering verbonden met uw geldreserve die u dekt in geval van:
Bij een schadegeval neemt de verzekering de terugbetaling van het nog verschuldigd kapitaal of de maandaflossingen ten laste.
De verzekering dekt ook in geval van:
In geval van overlijden betalen wij het nog verschuldigd saldo op uw geldreserve Cetelem Maestro terug.
Als u op het ogenblik van het overlijden niet kon genieten van de dekking "Werkloosheid" (bijvoorbeeld, u was ouder dan 65 jaar of u was gepensioneerd), dan betalen wij dezelfde vergoeding een tweede keer aan uw familie.
Als u niet kunt werken als gevolg van een ziekte of ongeval, betalen wij in uw plaats de maandaflossingen tijdens uw arbeidsongeschiktheid, na het verstrijken van de carentieperiode (2 maanden).
Als u invalide wordt verklaard, betalen wij het bedrag van het nog verschuldigd saldo op uw Cetelem Maestro-rekening terug, eventueel verminderd met de reeds betaalde vergoedingen voor uw arbeidsongeschiktheid.
Als u na de wachttijd wordt ontslagen om redenen buiten uw wil, betalen wij in uw plaats de maandaflossingen tijdens uw periode van inactiviteit na het einde van de carentieperiode (maximum 12 maandaflossingen).
Als u uw kaart verliest, of ze wordt gestolen, betalen wij het bedrag van de eventueel frauduleus met uw kaart betaalde aankopen terug, ten belope van de bedragen die volgens de wet te uwen laste zijn.
In geval van diefstal of schade door ongeval aan een goed dat met de Cetelem Maestro-kaart werd betaald, en binnen 90 dagen na de aankoop, betalen wij de reparatie- of vervangingskosten voor het goed terug, met een maximum van 1.250 euro per schadegeval. Voor draagbaar foto-, video-, computer- en telecommunicatiemateriaal bedraagt de limiet 750 euro per schadegeval.
Het aantal schadegevallen dat kan worden gedekt, is beperkt tot twee per jaar.
U kunt elke klacht naar keuze richten aan:
Nee, want het gaat niet om onvrijwillige werkloosheid.
U kunt contact opnemen met de klantendienst:
Deze polis treedt in werking op de datum die is vermeld op het aansluitingscertificaat op voorwaarde dat de eerste premie werd betaald.
U moet het schadegeval binnen dertig dagen aangeven. U kunt contact opnemen met Cetelem, per brief (CETELEM, Sint-Lazaruslaan 4-10/3, 1210 Brussel) of telefonisch op het nummer 02/508.02.05. Zij sturen u een invulformulier en de lijst van de te bezorgen bewijsstukken.
De verzekering wordt elke maand stilzwijgend verlengd en eindigt bij de afloop van het krediet.
De prijs van de verzekering "Job Protection" bedraagt 4% van de maandaflossing van uw krediet.
Deze premie moet maandelijks worden betaald.
In geval van onvrijwillige werkloosheid:
We keren de vergoeding maandelijks uit (de verzekerde moet de vereiste bewijsstukken bezorgen).
De verzekeringspremie is maandelijks verschuldigd op hetzelfde ogenblik als de maandaflossing van uw krediet.
Zoals in elke verzekeringsovereenkomst zijn sommige gevallen niet gedekt. Meer informatie hierover vindt u in de algemene voorwaarden (artikel 12 - Uitsluitingen).
De verzekering "Job Protection" waarborgt de terugbetaling van de lening in geval van onvrijwillige werkloosheid.
Nee.
Dit geldt enkel voor de waarborg "Onvrijwillige werkloosheid".
Het is de periode waarin de verzekering niet tussenkomt in geval van onvrijwillige werkloosheid.
Die periode duurt 6 maanden en begint te lopen bij de ondertekening van de overeenkomst.
Bv.: uw overeenkomst werd ondertekend op 15 februari; u bent pas effectief gedekt vanaf 15 augustus. Als u tijdens deze wachttijd wordt ontslagen, is er geen tussenkomst van de verzekering mogelijk.
Bij de aanvang van de overeenkomst (binnen 30 dagen na de afsluiting van de overeenkomst): per brief.
De annulatie gaat onmiddellijk in.
Na dertig dagen: op elk moment, per brief.
De annulatie gaat in op het einde van de maand die volgt op de datum waarop u verklaart van de verzekering te willen afzien. De reeds betaalde premies worden niet terugbetaald.
Dat is de periode waarin er geen vergoeding wordt uitgekeerd bij een schadegeval.
Deze periode vangt aan op het ogenblik waarop het schadegeval optreedt en ze duurt:
Er is geen carentieperiode voor de waarborgen "overlijden" of "invaliditeit".
Bv.: u bent arbeidsongeschikt verklaard vanaf 15 maart voor een periode van zes maanden; de maandaflossing van uw krediet moet op de 20e van elke maand worden betaald. Na aanvaarding van uw dossier begint de vergoeding te lopen vanaf 15 mei. De verzekeraar betaalt vanaf die datum uw maandaflossingen. De maandaflossingen van maart en april blijven dus te uwen laste.
U kunt contact opnemen met de klantendienst:
Als u om redenen buiten uw wil werd ontslagen, betalen wij in uw plaats de maandaflossingen van uw krediet tijdens uw periode van inactiviteit op voorwaarde dat de carentieperiode en de wachttijd verstreken zijn.
U kunt contact opnemen met de klantendienst:
© Cetelem 2021