Alles over kredieten
zo, 26/11/2023

Doorlopend krediet: wat bij verlies, diefstal of blokkering van je betaalkaart?  

Diefstal of verlies van een betaalkaart is stresserend, maar als je snel reageert, hoef je niet te panikeren. 

  • Ik ben mijn kaart kwijt, wat nu? 

Bij diefstal of verlies van je kaart moet je zo snel mogelijk Card Stop bellen op het nummer 078/170 170. Zij blokkeren dan je kaart. 
Daarna neem je contact op met de klantendienst van je financiële instelling om een nieuwe kaart en code aan te vragen. Normaal krijg je die per post binnen de 5 à 10 werkdagen na je aanvraag. Je nieuwe kaart wordt eerst verstuurd en 2 dagen later je nieuwe code.

 

 

  • Mijn kaart is geblokkeerd, wat nu?

Als je kaart geblokkeerd is omdat je de geheime code bent vergeten, neem je best contact op met de klantendienst van de betrokken financiële instelling. Je krijgt dan een nieuwe pincode met de post binnen de 5 à 10 werkdagen. Als je je pincode toch terug herinnert, kan de klantendienst die resetten en ben je meteen geholpen. 

 

 

  • Er is altijd een oplossing!

Als je geld nodig hebt van je doorlopend krediet* en je betaalkaart is kwijt, gestolen of geblokkeerd, kan je wel nog overschrijven van je geldreserve naar je zichtrekening. Bij Cetelem doe je dat met de Cetelem-AlphaCredit-app. Je kan het geld van je doorlopend krediet* dan gebruiken via je bankkaart of bankapp. 

 

  • Wil je graag je eigen geldreserve met betaalkaart? 

 

 

 

* Deze term verwijst naar de "kredietopening" zoals bedoeld in boek VII van het Wetboek van economisch recht.
** Onder voorbehoud van aanvaarding van je kredietaanvraag door Alpha Credit. 

 

Representatief voorbeeld: de Cetelem kaart is verbonden aan een kredietopening van onbepaalde duur. Kredietbedrag van € 1.500 aan een JKP (Jaarlijks kostenpercentage) van 15,99%, variabele jaarlijkse debetrentevoet: 15,35%. Een vaste jaarlijkse bijdrage van € 5 wordt gefactureerd als kaartkosten.